DERS TANITIM BİLGİLERİ


Dersin Adı
Müzakere ve Karar Verme Süreci
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
BA 319
Güz/Bahar
3
0
3
6
Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Türü
Seçmeli
Dersin Düzeyi
Lisans
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Dersin Koordinatörü
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları)
Dersin Amacı Dersin amacı örgütlerde karar aşamalarını etkileyen dinamikler ile grup kararlarında müzakere sürecinin rolünün anlaşılmasını sağlamaktır.
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Net olmayan durumlarda farklı paydaş bakış açılarını değerlendirebileceklerdir.
  • Müzakere sürecini bilimsel bir şekilde planlayabilecektir.
  • Müzakere sürecinde ortaya çıkan durumlar için strateji ve taktikler geliştirebilecektir.
  • Karar verme süreçlerinde müzakereyi bir araç olarak kullanabilecektir.
  • Farklı müzakere biçimlerine uygun strateji ve çözümler geliştirebilecektir.
  • Değişik müzakere tekniklerini açıklayabilecektir.
  • İzmir Ekonomi Üniversitesi bünyesinde gerçekleştirilen her türlü akademik çalışmanın ‘Akademik Dürüstlük ve Etik Kurallar’ çerçevesinde gerçekleşmesi gerekmektedir. Detaylı bilgi için: http://isl.ieu.edu.tr/tr/akademik-durustluk
Ders Tanımı Ders öğrencilere müzakere ile ilgili teori, süreç ve uygulamaları, çatışma çözümünü ve ilişki yönetimininin dinamiklerini açıklayarak, onların daha iyi birer müzakereci olmalarını sağlayacak şekilde tasarlanmıştır. Derste öğrendiklerini etkili bir biçimde uygulama fırstaı bulan öğrenciler, hem iş hem de özel yaşamlarında müzakere süreçlerini ve genel olarak ilişkilerini daha rahat ve verimli bir biçimde deneyimleyeceklerdir.
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
X
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Derse Giris
2 Müzakerenin Temelleri ve İletişim
3 Bölüm 1 Lewicki, Roy J., Saunders, David M., Barry, Bruce, Negotiation, McGraw-Hill, 6th Ed., 2010, Thompson, Leigh L., The Mind
4 Bölüm 2 Lewicki, Roy J., Saunders, David M., Barry, Bruce, Negotiation, McGraw-Hill, 6th Ed., 2010, Thompson, Leigh L., The Mind
5 Bölüm 2 Lewicki, Roy J., Saunders, David M., Barry, Bruce, Negotiation, McGraw-Hill, 6th Ed., 2010, Thompson, Leigh L., The Mind
6 Bölüm 3 Lewicki, Roy J., Saunders, David M., Barry, Bruce, Negotiation, McGraw-Hill, 6th Ed., 2010, Thompson, Leigh L., The Mind
7 Bölüm 4 Lewicki, Roy J., Saunders, David M., Barry, Bruce, Negotiation, McGraw-Hill, 6th Ed., 2010, Thompson, Leigh L., The Mind
8 Bölüm 5 Lewicki, Roy J., Saunders, David M., Barry, Bruce, Negotiation, McGraw-Hill, 6th Ed., 2010, Thompson, Leigh L., The Mind
9 1. Vize
10 Bölüm 6 Lewicki, Roy J., Saunders, David M., Barry, Bruce, Negotiation, McGraw-Hill, 6th Ed., 2010, Thompson, Leigh L., The Mind
11 Bölüm 7 Lewicki, Roy J., Saunders, David M., Barry, Bruce, Negotiation, McGraw-Hill, 6th Ed., 2010, Thompson, Leigh L., The Mind
12 Bölüm 4 Lewicki, Roy J., Saunders, David M., Barry, Bruce, Negotiation, McGraw-Hill, 6th Ed., 2010, Thompson, Leigh L., The Mind
13 Bölüm 12 & 13 Lewicki, Roy J., Saunders, David M., Barry, Bruce, Negotiation, McGraw-Hill, 6th Ed., 2010, Thompson, Leigh L., The Mind
14 2. Vize
15 Uygulama
16 Dönemin gözden geçirilmesi  
Ders Kitabı Lewicki, Roy J., Saunders, David M., Barry, Bruce, Negotiation, McGraw-Hill, 6th Ed., 2010, Thompson, Leigh L., The Mind
Önerilen Okumalar/Materyaller
Lewicki, Roy J., Saunders, David M., Barry, Bruce, Essentials of Negotiation, 6th Edition, Irwin -McGrawHill, 2015
 
Carrell, Michael R., Heavrin, Christina, Negotiating Essentials, Pearson Prentice Hall, 2008
 
Corvette, Barbara A. Budjac, Conflict Management, 2007, Pearson Prentice Hall, 2007
 
Hynes, Geraldine E., Managerial Communication - Strategies and Applications, McGraw-Hill, 2008

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
1
10
Laboratuvar / Uygulama
1
20
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
1
10
Portfolyo
Ödev
3
30
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
2
30
Final Sınavı
Toplam

Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
8
100
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
2
Sınıf Dışı Ders Çalışması
14
2
28
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
1
6
Portfolyo
Ödev
3
10
Sunum / Jüri Önünde Sunum
Proje
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınavlar
2
12
Final Sınavı
    Toplam
168

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

İşletme alanındaki sorunları analitik ve bütünsel bir bakış açısıyla çözer.

2

İşletme problemlerine ilişkin bulgu ve çözümleri yazılı ve sözlü formatta sunar.

3

İşletme ve ekonomiye ilişkin kavram ve felsefelerin uygulamalarını ulusal ve uluslararası düzeyde yorumlar.

4

İş hayatında karşılaşılan gerçek durumlar için yenilikçi ve yaratıcı bir yaklaşım kullanır.

X
5

Liderlik becerilerini farklı iş koşullarında gösterir.

6

Yeni teknoloji ve yazılımların iş dinamiklerine yansımalarını yorumlar.

7

İşletmenin beş temel alanında (pazarlama, üretim, yönetim, muhasebe ve finans) edinilen bilgileri stratejik bir bakış açısıyla bir araya getirir.

X
8

Alanıyla ilgili çalışmalarda bilimsel ve etik değerlere uygun hareket eder.

X
9

Takım üyesi olarak etkin ve verimli çalışır.

10

İş kararlarını verirken ve değerlendirirken etik bir bakış açısına ve sosyal duyarlılığa sahip olur.

11

Bir yabancı dili kullanarak işletmecilik alanı ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1).

12

İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır.

13

İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir.

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest